sobota, 4 lutego 2012

Tarta ze śliwkami i orzechową kruszonką



Sposób na zagospodarowanie dowolnych owoców zamkniętych w słoiku lub zamrożonych latem. Ja wykorzystałam śliwki zalewane słodkim syropem z dodatkiem goździków oraz kilka działkowych truskawek. Całość przykryta puchową, orzechową kołderką.

SPÓD:
  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła
  • szczypta soli
  • 2-3 łyżki zimnej wody
NADZIENIE:
  • 300 g śliwek ze słoika w słodkiej zalewie
  • 100 g mrożonych truskawek
  • 200 g mielonych orzechów włoskich
  • 100 g mąki pszennej
  • 100 g brązowego cukru
  • 100 g masła
  • cynamon do smaku
Mąkę rozcieramy palcami z zimnym masłem w formę okruchów. Dodajemy sól i wodę i szybko zagniatamy ciasto. Nie może to trwać zbyt długo gdyż ciasto rozgrzewa się od ciepła dłoni, masło się rozpuszcza i całość będzie potrzebowała większej ilości mąki a co za tym idzie, ciasto będzie twarde. Wylepiamy ciastem natłuszczoną foremkę do tarty, u mnie forma o średnicy 23 cm. Wstawiamy do lodówki na min. 30 min.
Truskawki rozmrażamy.
Schłodzone ciasto nakłuwamy widelcem i układamy na nim odsączone śliwki i truskawki.
Przygotowujemy kruszonkę. Mieszamy orzechy, mąkę, cukier, cynamon i całość rozcieramy palcami z masłem. Kruszonkę wykładamy na owoce i ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na ok 40-50 min.



Przepis inspirowany "Tartą z owocami" z książki "120 wypieków"

3 komentarze:

  1. śliwki i orzchy.
    jestem na tak, zdecydowanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna tarta;) Fajny sposób na wykorzystanie przetworów;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliwki z orzechami komponują się nieziemsko. Bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń