niedziela, 28 października 2012

Zdrowe ciasteczka owsiane z bakaliami



Moje ostatnie odkrycie z bloga Olga Smile (pod linkiem oryginał przepisu). Ciasteczka są fantastyczne! Pyszne, pięknie pachną, robi się je błyskawicznie, są zdrowe i idealne dla osób, które nie mogą spożywać białka krowiego, cukru, jajek lub pszennej mąki.
Proporcje bakalii podaję orientacyjne, różnie mi się sypało:) W oryginale w składzie są jeszcze suszone figi.

1 szklanka = 250 ml
  • 3 szklanki płatków owsianych zwykłych
  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • 1/3-1/2 szklanki posiekanych daktyli
  • 1/3-1/2 szklanki posiekanych suszonych moreli
  • 1/3-1/2 szklanki rodzynek
  • 1/3-1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 1/3-1/2 szklanki nasion słonecznika
  • 1/2 szklanki mąki żytniej pełnoziarnistej (ja korzystam też z orkiszowej)
  • 2-3 łyżki syropu z agawy (zapomniałam dodać;)
  • 2 łyżki przyprawy "Pięć smaków" (mielony anyż, pieprz biały, cynamon, goździki, kardamon)
Mleko podgrzewamy w rondelku, zalewamy płatki owsiane i odstawiamy na min. 30 minut.
Dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy masę ręką; będzie klejąca i twardawa. Formujemy kulki, które spłaszczamy na blaszce. Ciasteczka piekłam 25-30 minut w temp. ok 180-200 st. C.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz