poniedziałek, 22 października 2012

Babka z herbatą Lady Grey




Bardzo prosta i szybka w przygotowaniu babka z rodzaju ciast "utrzyj składniki, wylej do foremki i upiecz". Aromatyczna, puszysta i wilgotna.
Z dodatkiem mojej ukochanej herbaty (patrz: ciasteczka Earl Grey) a dokładnie jej wariacją Lady Grey wzbogaconą skórką pomarańczową i cytrynową.
Oryginalny przepis pochodzi z Moich Wypieków. W związku z tym, że moje ciasto musiało być bez białka krowiego, zastąpiłam masło margaryną roślinną a mleko krowie kokosowym, poza tym zamiast cukru dałam fruktozę.
Użyłam małej keksówki gdyż podane proporcje wystarczają na niewielkie ciasto; jeśli ktoś chce skorzystać z dużej keksówki lub tortownicy powinien podwoić składniki.
  • 130 g miękkiej margaryny
  • 150 g fruktozy
  • 4 jajka w temp. pokojowej
  • 200 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki zmielonej herbaty Lady Grey (ew. Earl Grey)
  • 4 łyżki mleka kokosowego
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
W misce wymieszać suche składniki: mąki, proszek i herbatę.
Margarynę rozcieramy na puszystą masę, dodajemy cukier i ucieramy dalej. Ja cały czas posługiwałam się metalową rózgą, ale można wspomóc się mikserem. Dodawać po jednym jajku i mieszać tylko do połączenia się składników.
Następnie wsypywać stopniowo mąkę i wlewać mleko na przemian cały czas mieszając. Na koniec dolać ekstrakt.
Ciasto przelewamy do foremki i pieczemy ok 40-45 minut w nagrzanym piekarniku. Studzimy przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz