środa, 4 lipca 2012

Razowe muffiny z bananami i czekoladą



Muffiny z mąki razowej i mleka sojowego. Smakujące wanilią, bananami i intensywną czekoladą, pachnące jak świąteczne pierniczki. Ciężkie i wilgotne, polecam amatorom mocnych smaków.
Źródłem inspiracji były muffiny razowe z kulinarnemiszmasz.blogspot.com

1 szklanka = 250 ml


Składniki "suche":
  • 2 szklanki mąki pszennej razowej typ 1850
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 150 ml cukru (ja użyłam domowego waniliowego)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • posiekana tabliczka gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • 1 łyżka kakao

Składniki "mokre":
  • 3 jajka
  • 150 ml oleju
  • 1,5 szklanki mleka sojowego lub ryżowego
  • 2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • 1,5 łyżki melasy
  • 2 zgniecione dojrzałe banany
Składniki "suche" wsypujemy do dużej miski i mieszamy dokładnie.
Podobnie postępujemy ze składnikami "mokrymi". Następnie "mokre" wlewamy do "suchych", mieszamy niezbyt dokładnie i niedługo, tylko do połączenia składników. Napełniamy foremki i pieczemy.
Ja wkładałam blachę do średnio nagrzanego piekarnika i piekłam ok 30 minut.
Z podanych proporcji wyszły 22 sztuki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz