wtorek, 11 września 2012

Zdrowe bułeczki z otrębami i winogronami



Byłam arcyciekawa co wyjdzie z tego przepisu i czy bułeczki udadzą mi się tak pięknie jak w Lawendowym Domu...

  • 180 g granulowanych otrębów z żurawiną
  • 250 ml mąki pszennej razowej typ 2000 (w oryginale pszenna zwykła)
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 150 ml oliwy z oliwek (w oryginale 100 g masła)
  • kilka winogron
  • miód
  • opcjonalnie garść rodzynek
W misce mieszamy mąkę, otręby, sól, proszek do pieczenia i ew. rodzynki. Dodajemy rozbełtane jajka, oliwę i trochę wody jeśli ciasto jest zbyt suche. Wyrabiamy ręcznie, nie za długo. Jeśli będzie się jednak zbyt kleić, podsypujemy mąką. Ciasta nie trzeba wyrabiać zbyt mocno, wystarczy zagnieść w kulę. W oryginalnym przepisie ciasto wałkujemy i wycinamy kółka, ja odrywałam kawałki ciasta, formowałam kule, spłaszczałam na blaszce i robiłam wgłębienie, do którego wkładałam przekrojone na pół owoce. 
W trakcie pieczenia polałam wierzch odrobiną miodu.
Bułeczki pieczemy ok 25-30 minut w temp. ok 180-200 st. C.
Można je przyrządzać z różnymi owocami i bakaliami, są zdrowe, mało słodkie w smaku, ja jestem na tak:)


2 komentarze:

  1. O, robiłam kiedyś bułęczki z tego przepisu. :) Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne bułeczki, zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń