czwartek, 23 sierpnia 2012

Dżem z cukinii z galaretką agrestową




Z cukinii jadłam już prawie wszystko OPRÓCZ cukinii na słodko czyli ciasta lub dżemu:) Kiedy trafił do mnie ten przepis, już na drugi dzień zaopatrzyłam się w niezbędne składniki i postanowiłam poeksperymentować. 
W sieci są podobne przepisy na dżem z dodatkiem galaretki pomarańczowej, ja dziś postawiłam na agrestową.
Dżem ma piękny kolor. W smaku jest hmm...ciekawy...słodki i kwaskowy, winny; ciężko mi porównać go z jakimś znanym smakiem. Był dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem.
Idealny do smarowania tostów lub jako dodatek do ciast, np. piaskowej babki cytrynowej:)
Oryginalny przepis pochodzi z bloga zjemto.blox.pl. Poniżej z niewielkimi zmianami ilościowymi.
  • 2 kg cukinii
  • 400 g cukru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 2 opakowania galaretki agrestowej
Cukinię myjemy, obieramy i jeśli jest duża pozbawiamy pestek. Następnie ścieramy na tarce lub szatkownicy. Przekładamy do garnka, zasypujemy cukrem i dusimy godzinę, mieszając od czasu do czasu. Pod koniec gotowania dolewamy sok cytrynowy, a po upływie całego czasu zdejmujemy garnek z ognia i miksujemy całość na gładko. Jeszcze raz stawiamy na ogniu, doprowadzamy do wrzenia i w tym momencie wsypujemy stopniowo galaretki mieszając, np. metalową rózgą. Uwaga: jeśli dżem jest gęsty może pryskać gorącymi kroplami, należy uważać, by się nie poparzyć. Gotowy dżem wlewamy do słoików, jest lejący więc można użyć lejka, będzie wygodniej. 
Słoiki pasteryzujemy. Ja stosuję tradycyjną metodę gotowania słoików w garnku. Na dno dużego garnka kładę ściereczkę, ustawiam słoiki, wlewam wodę na wysokość 3/4 naczyń. Od momentu zagotowania wody trzymam na gazie 15-20 minut. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz