piątek, 16 listopada 2012

Beziki karmelowe



  • 3 białka
  • kilka kropel soku z cytryny
  • 100 ml cukru pudru
  • syrop karmelowy
Białka ubijamy na sztywno z sokiem z cytryny. Następnie dodajemy cukier i ubijamy jeszcze chwilę.
Na blaszkę wyłożoną papierem wykładamy łyżką pianę w formie krążków. Możemy ewentualnie wyciskać bezy z worka cukierniczego.
Na wierzchu bezików wlewamy 1/2 łyżeczki syropu i mieszamy delikatnie.

Beziki suszymy w piekarniku ok 60 minut w temperaturze ok 150 st. C. Robiłam je pierwszy raz i nie byłam do końca pewna efektu. Mam gazowy piekarnik, w którym nie można zaprogramować temperatury. Nagrzałam go do 100 st. C, wstawiłam bezy i suszyłam godzinę, zmniejszając temperaturę gdy dochodziła do 200 stopni. Na chwilę nawet wyłączyłam by bezy się nie spaliły i włączyłam ponownie. Podejrzewam, że tak się nie postępuje;) jednak bezy wyszły idealnie, kruche i chrupiące.

Z podanej porcji wyszło mi ok 15 bezików o średnicy 4 cm. 
Zamiast syropu można użyć soku owocowego lub odrobiny dżemu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz