poniedziałek, 14 lipca 2014

Buchty


Przepis na ciasto zapożyczyłam z książki "Słodkie" Liski (znowu!). Dałam tylko więcej cukru do ciasta (ok 170 g), pominęłam skórkę cytrynową i cukier waniliowy, a bułeczki nadziałam domowym dżemem porzeczkowo-jabłkowym.
Z podanej porcji wyszły mi 22 bułeczki wielkości moreli.
  • 500-600 g mąki*
  • 2 jajka
  • 70 g miękkiego masła
  • 170 g cukru (w oryginale 170 g)
  • 25 g świeżych drożdży
  • 170 ml mleka
  • dżem porzeczkowo-jabłkowy
W miseczce łączymy drożdże z łyżką cukru.
Podgrzewamy mleko, wlewamy do drożdży i dodajemy łyżkę mąki. Mieszamy dokładnie i odstawiamy na 15 minut.
Do dużej miski wsypujemy mąkę, cukier, dodajemy jajka, miękkie masło oraz rozczyn. Wyrabiamy na gładkie, elastyczne ciasto. Zagniatamy w kulę, przykrywamy i zostawiamy do wyrośnięcia na godzinę.
Po tym czasie z ciasta formujemy małe bułeczki nadziewając dżemem. Układamy w natłuszczonej blaszce w równych odstępach i odkładamy do wyrośnięcia jeszcze na ok. pół godziny.
Pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku 25-30 minut.


* Mąkę dobrze dodawać stopniowo. Ja najpierw dałam zalecane 500 g, a później dosypałam jeszcze ok 100 g bo ciasto było bardzo klejące.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz