sobota, 29 października 2011

Ciasto królowej Saby (Reine de Saba)



Ciasto:
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady 100 g
  • 4 łyżki mocnej zaparzonej kawy
  • 100 g masła
  • 3 jajka - osobno żółtka i białka
  • 100 g mąki
  • 100 mielonych migdałów
  • 80 g cukru
Polewa:
  • tabliczka gorzkiej czekolady 100 g
  • 3 łyżeczki masła
  • 3 łyżki zaparzonej kawy
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, dodać kawę i odstawić do ostygnięcia.
Mąkę wymieszać dokładnie z proszkiem migdałowym.
Masło utrzeć z cukrem i po kolei dodawać po jednym żółtku. Wlanie wszystkich żółtek na raz może spowodować zwarzenie się masy. Następnie dodać rozpuszczoną czekoladę i dokładnie zmiksować.
Białka ubić na sztywno i 1-2 łyżki piany dodać do masy czekoladowej a następnie wsypywać mąkę z migdałami i miksować nadal. Na koniec wmieszać delikatnie resztę piany.
Ciasto piec w małej tortownicy (ja użyłam rozmiaru 21 ale spokojnie może być mniejsza)ok 35 min. w temp. 180-200 st. C.
Czekoladę na polewę roztopić w kąpieli wodnej razem z kawą i masłem a następnie polać ostudzone ciasto.



na podstawie przepisu stąd

4 komentarze:

  1. Pysznie wygląda i tak dużo czekolady mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co by tu zjeść -> pysznie? No... dać na zielone tło i jak świeży krowi placuch na łące, haha ;PP
    (bez urazy! To przecie rzeczywiście trudno cyknąć smakowitą fotkę ciacha czekoladowego,w dodatku całego skąpanego w czeko polewie, ne? ^^'')

    A poważniej - poczułam nagłą chętkę na migdały w czekoladzie... :]]

    Pozdrawiam,
    N.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje pierwsze skojarzenie było takie, że mam ochotę wciągnąć CAŁE to ciasto (mam nadzieję że to niemożliwe) z powodu jego czekoladowości.
    A potem trafiłam na komentarz na dole i niestety ciasto nie było takie samo :P

    chyba będę musiała upiec je sama i przekonać się o smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie ciekawi, czy za nazwą "ciasto Królowej Saby" kryje się jakaś niezwykła historia;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń