sobota, 28 czerwca 2014

Sernikotoffi z malinami



Przepis pochodzi z książki "Słodkie" Elizy Mórawskiej. Smaczne ciasto o wyraźnym smaku toffi, kremowy sernik i kwaskowate maliny, bardzo pomysłowe i łatwe w przygotowaniu.

Uwaga: dałam więcej mąki do warstwy toffi, a ciasto upiekłam w małej tortownicy. Jak dla mnie spód jest trochę zbyt tłusty, może następnym razem dodam tylko 150 g masła.

Spód - warstwa toffi:
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 250 g masy toffi z puszki
  • 100 g mąki pszennej (w oryginale 60 g)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Warstwa serowa:
  • 400 g sera z wiadereczka 
  • 1 jajko
  • 150 g cukru (w oryginale 180 g)
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/2 opakowania malin

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Małą tortownicę (lub kwadratową blaszkę 26 x 26)wykładamy papierem do pieczenia.
Spieniamy mikserem masło. Dodajemy po jednym jajku i ucieramy. 
W tym momencie mikser zamieniam na metalową rózgę. Następnie do masy należy wmieszać kolejno masę toffi i mąkę z proszkiem do pieczenia. Wylewamy do formy.
Ser ucieramy z cukrem, jajkiem i mąką. Wylewamy na masę toffi i na wierzch wciskamy maliny.
Piekłam w średnio nagrzanym piekarniku 50 minut i w nim studziłam przy uchylonych drzwiczkach.




6 komentarzy: